10/02/2009

Aberatie cu iz istoric

"Eu nu-nteleg cum din romani si daci
Se nasc mai nou atati aurolaci"
(Fanus Neagu)


In anul I de facultate am avut inclus in programa si un curs de istorie. Asa am aflat adevarul despre daci. Erau viteji - adica traiau de furat si cum ramaneau fara cele trebuincioase...pac, pac dadeau o raita prin vecini. Asta a fost prima informatie. Apoi mai stim din legende si date istorice ca a fost musai sa dea Burebista foc viilor ca sa le mai treaca betia supusilor.
Ultima informatie importanta pe care am retinut-o din cursul respectiv a fost ca dacii se drogau. Ardeau anumite ierburi si dansau in jurul focului pana ajungeau sa pluteasca printre norisori.
Despre stramosii nostri romani nu are rost sa va vorbesc. Oricat ar fi fost ei de curati, nu pot sa faca astfel de gene sa dispara. Doar stiti cum e... daca pui o picatura de vin in benzina, e benzina. Daca pui o picatura de benzina in vin, e benzina. Asa si cu geto-dacii. Au mai trecut peste noi neamuri migratoare - am luat bineinteles de la fiecare ce a fost mai prost, ca asa ne e firea.
Si se mai intreaba cate unii de ce suntem niste semiaurolaci asa... Uite de ce. Ca avem antecedente. Suntem inalti ca brazii si viteji cum n-a mai vazut lumea. In traducere libera, mari si prosti, vanjosi si pusi pe harta ca doar cine mai e ca noi pe lume?
A nu se intelege ca toti suntem ciobani cu ghioaga in tara asta. Din fericire, mai avem si exceptii. Si daca din 20 de milioane, macar 15 la suta s-au facut subtiri la trup, au renuntat la vitejie si au facut studii diplomatice... ar trebui sa ne consideram fericiti. Asta se cheama evolutie. Peste alte 2000 de ani, altele vor fi procentele.

Acest articol este scris in cadrul jocului "Sa aberam pe o tema data". In afara de mine, in cursul zilei de azi vor abera pe aceasta tema si ceilalti participanti si anume Canguru,Cell61, Compadvice, Gamalia, Geocer, Giulia Szavo, Iulia, Julie, Leo, Little Red, Nakudo, Orianda, Rappa_ru, Simion Cristian


Tema de azi? "Este pe baza a doua versuri cu care sa va jucati, sa le comentati sau sa le rostogoliti ca pe chiftelute:

"Eu nu-nteleg cum din romani di daci
Se nasc mai nou atati aurolaci"
(Fanus Neagu)
"

3 comentarii:

  1. Ufff, o bagasi tu repede pe-aia cu Burebista. Ca si eu tot la asta ma gandisem.
    Lasa c-o bag si eu, dar o scriu altfel.

    RăspundețiȘtergere
  2. brvo-gamalia-fanul tau pe azi..ha-ha

    RăspundețiȘtergere
  3. realista perspectiva. tema a fpst pentru noi toti ca sa ne vedm lungul nasului, io aia moralizatoarea :P.mi a placut

    RăspundețiȘtergere