9/16/2009

Prima zi de scoala

M-am hotarat sa particip la concursul organizat pe Cel mai nesimtit blog din Romania si sa va povestesc in cateva cuvinte cum a fost prima mea zi de scoala.

Aveam un metru si un pic pe vremea aceea - eram una dintre cele mai mici eleve din scoala - si un ghiozdan in care incapeau lejer toate caietele si manualele de clasa I. Era un ghiozdan albastru, mare si greu cat o ranita. Asa m-am dus in prima zi. Mai aveam un buchet de flori, dar nu imi amintesc de care. Stiu sigur ca aveam pentru ca nu mi-ar fi permis mama sa merg la invatatoare fara 3 flori invelite in folie cum se purta pe atunci. Am inceput scoala in `93, ceea ce nu explica urmatorul fenomen.
Mama, la sugestia bunicii de la Gorj, a infaptuit ritualul care se pare ca e vinovat ca sunt eu asa de luminata azi. A luat o bucata din lumanarea de la botez si m-a dus cu ea aprinsa pana in fata blocului. Asta ca sa se mire toti vecinii si sa nu mai am eu niciun merit. Care va sa zica notele mele bune erau de la lumanare, si nu de la neuroni. Apoi a bagat-o in geanta si am mers frumusel spre scoala.
Aveam bineinteles stilou chinezesc, desi nu mai era la moda. Toata lumea avea deja stilou cu rezerve si cu personaje Disney. Si mai aveam creion cu guma in cap, desi nu aveam voie sa folosim guma de sters si o ascutitoare care nu mergea niciodata cum trebuie.
Sa nu uit de uniforma cu patratele. Rochita si sortulet. Codite nu aveam ca am fost tunsa scurt. M-am asezat in penultima banca pe randul de la usa, desi eram mica de abia ajungeam la pupitru.
Si ca sa inchei in acelasi ton nostalgic... Invatatoarea mea purta o rochie alba ca de domnisoara de onoare si avea parul facut permanent... Adica exact asa cum cereau rigorile anilor `90.


Cine ar fi crezut? Niciodata nu mi-am dat seama cate detalii am retinut... N-au trecut decat vreo 16 ani din prima zi de scoala. Putin ar zice unii, eu zic ca destul.

3 comentarii:

  1. De-asta nu particip eu la concursul lui Gigel : pentru ca de la prima mea zi de scoala au trecut ... ... ... (punctele sunt necesare pentru a calcula cu exactitate numarul de ani trecuti) ... 39 de ani. Ehei, fata mosului. Nu ai tu varsta cati ani au trecut de cand am inceput eu scoala !

    RăspundețiȘtergere
  2. Te aştept aici la Psalmdedor cu un premiu special pentru răspunsul excepţional oferit cu prietenie la întrebarea despre prieteni şi prietenie de aici. Ţi-l ofer cu toată bucuria!

    RăspundețiȘtergere