9/20/2009

Poate cea mai frumoasa poveste pe care am citit-o vreodata...

Desi am mai postat pe blog ceva asemanator, revin la o veche poveste, cum spuneam si in titlu, poate cea mai frumoasa pe care am citit-o vreodata...

fragmente din Micul Print

"Oamenii nu mai au timp sa cunoasca nimic. Cumpara lucruri de-a gata, de la negutatori. Cum insa nu exista negutatori de prieteni, oamenii nu mai au prieteni."

"Noaptea ai sa privesti stelele. E prea mic spatiul la mine acasa ca sa iti arat unde se afla steaua mea. E mai bine asa. Steaua mea va fi pentru tine una dintre stele. Atunci, la toate stelele o sa-ti placa sa te uiti... Vor fi toate prietenele tale. Si apoi, am sa-ti fac un dar..."

"Oamenii au stele care nu sunt aceleasi. Pentru unii, care calatoresc, stelele sunt niste calauze. Pentru altii, ele nu sunt decat niste luminite. Pentru unii care sunt savanti, ele sunt niste probleme. Pentru omul meu de afaceri, ele insemnau aur. Dar toate stelele astea tac. Tu insa vei avea niste stele cum nu are nimeni..."

"Cand vei privi cerul, noaptea, deoarece eu voi locui pe una dintre ele, deoarece voi rade pe una dintre ele, va fi atunci pentru tine ca si cum ar rade toate stelele. Tu vei avea stele care stiu sa rada!"

"Si cand te vei consola (oamenii se consoleaza intotdeauna), ai sa fii bucuros ca m-ai cunoscut. Ai sa fii intotdeauna prietenul meu. Ai sa doresti sa razi cu mine. Si ai sa-ti deschizi uneori fereastra, asa, de placere... Iar prietenii tai au sa fie foarte uimiti sa te vada ca razi uitandu-te la cer. Atunci ai sa le spui "Da, pe mine stelele ma fac intotdeauna sa rad!" Iar ei au sa te creada nebun. O sa insemne ca ti-am jucat o festa..."

"O sa fie ca si cum, in loc de stele, ti-as fi dat gramajoare de clopotei care stiu sa rada... "

3 comentarii:

  1. "Iar te-ai cufundat in stele
    Si in nori ci-n ceruri 'nalte"
    Am vrut sa spun ca vorbeste cam mult despre stele.
    In schimb, primul citat este extrem de actual in zilele noastre. Mult mai actual decat atunci cand a fost scris, sau decat acum 20-25 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos intr-adevar:)...si eu am ramas deseori surprins de textele descrise in "Micul print"...cred ca o sa o recitesc intr-o zi:)

    RăspundețiȘtergere