9/22/2009

Azi fac politica

Citeam si eu prin blogurile politicienilor astazi... Aveau ceva cu Basescu. Motivul? Erau politicieini social democrati.
Din lipsa de activitate concreta m-am apucat sa rasfoiesc blogosfera politica. Asa am aflat ca Adrian Nastase vrea autostrazi - acum, ca pe vremea Domniei sale nu se putea... Traian Basescu e vinovat pentru ce se intampla in tara noastra. Asta e concluzia daca te rezumi sa citesti ce spune Nastase. Daca il asculti pe Iliescu, afli ca Basescu nu e bun de presedinte (asta am dedus si singuri dupa 5 ani de mandat). Tot fostul presedinte spune ca nici Geoana nu are experienta, dar e mai putin prost decat actualul presedinte. Adica... decat unul prost de la ei, mai bine unul aproape la fel de prost, dar sa fie de la noi din ograda.
Am renuntat apoi la blogurile politicienilor inainte sa ajung sa citesc iar despre Elena Udrea sau, si mai rau, despre Elena Basescu. Am tras singura concluzia. N-are niciunul rusine sau bun simt. E usor sa zici ca e Basescu vinovat (a nu se intelege ca ii tin partea presedintelui, am votat cu DA la referendum), dar nici social democratii sau liberalii, sau alti politicieni nu au dreptul sa arate cu degetul, mai ales daca au fost la conducere si au dat si ei cate o mana de ajutor la a aduce Romania in stadiul asta. Ca doar nu mai crede nimeni ca sistemul nostru romanesc este rezultatul a cinci ani de mandat. Eu zic ca e rezultatul a 19 ani de scheme cretine prin care unii au vrut sa adune mai mult decat ceilalti. Si cand toate acestea au venit dupa o jumatate de secol de dictatura... s-a ales praful.
Ma intreba o prietena odata ce cred ca ar trebui modificat. M-am pripit atunci si am dat cateva exemple. Acum imi dau seama ca gresesc. Nimic nu trebuie modificat. Trebuie totul daramat si construit de la zero. Si daca se poate, sa avem o clasa politica straina de pamanturile astea, pentru ca noi tot demonstram de vreo cateva mii de ani ca nu suntem in stare sa ne conducem singuri. Traim aceleasi vremuri ca in Evul Mediu: biruri pentru a plati datorii straine si biruri pentru burtile boierilor... Nu ne-am miscat deloc de cateva sute de ani pentru ca politicienii de azi tot ciocoi au ramas, spre disperarea noastra.

4 comentarii:

  1. Erai buna si de analist politic. Ia vezi, poate ti se da sa realizezi un talk-show pe teme politice :))

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt de acord cu tine, doar ca eu i-as acorda putin mai multe "merite" marinarului pentru situatia actuala

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cred ca Traian Basescu are mai multe "merite" decat oricare alt politician roman. In plus, din punctul meu de vedere presedintele nu ar trebui acuzat. El are totusi putere limitata. Din pacate, regula nu se aplica si in cazul lui Traian Basescu pentru ca el a uitat de mult timp unde ii este locul si care este de fapt rolul lui.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si pronosticul meu sumbru este ca nu numai ca suntem mult prea jos, ci ca ne vom adanci cu timpul mai mult in prapastie, in loc sa ne ridicam...ce ar fi de facut ?...cu adevarat treaba si daruire pentru Romania

    RăspundețiȘtergere