6/12/2009

Obiceiuri

M-am hotarat sa nu mai scriu, cel putin pentru o perioada, lucruri triste... Asa ca astazi va voi povesti o intamplare din cartierul meu, si anume Gavana 3... Intr-o seara mergeam cu Alin sa luam apa de la izvor - cea de la chiuveta e cam lesinata si nu vrem sa facem limbrici, iar cea plata e in siguranta la supermarket. Langa izvor, o banca si 7 pusti care radeau de zor. Un al optulea, statea in picioare pentru ca nu mai avea loc pe banca si din discutii am dedus ca se cheama Liviu. La izvor, o tanti cam la 60, poate 65 de ani... Cu ochelari si parul facut permanent. Purta o pereche de pantaloni de trening de culoarea visinei putrede (adica un fel de grena) si un tricou galben, tricotat.
Si in timp ce ne apropiam, tanti incepe... "Si ale ma-tii cum sunt, ma? Nu tot lasate?" Baietii de pe banca rad si mai zgomotos... "Nesimtitule, continua tanti, razi de mine ca am tatele lasate, dar ma-ta cum le are ma? Tu de unde ai supt?!"... M-am facut mica si am asteptat sa termine Alin de umplut sticla. Deja simteam ca sunt undeva la mijloc intre tanti si gasca de baieti care se prapadea de ras. Am uitat sa va spun... fizic, chiar eram asezata intre ei... M-am dat intr-o parte, dar tot eram in aria vizuala a batranei.
"Auzi, ma Liviule, cu tine vorbeste"...Dar nici tanti nu se lasa mai prejos. Au urmat epitete pentru toate gusturile. Nu au lipsit "magarule", "tampitule", "prostule" si ''needucatule"... Probabil credeti ca tanti si-a luat sticla si a plecat... Dar nu! Pentru ca femeia a trebuit sa treaca pe langa banca si sa le mai zica vreo doua baietilor...
- Asa ma handicapatilor, pai ce ma n-ati mai vazut tate lasate... ? Pai ma-ta are tate lasate... Nu va e rusine ca sunt femeie batrana!
- Doamna, aveti grija cum vorbiti! Stiti cu cine vorbiti?!
- Ce, ma? Ma ameninti tu pe mine... Nu ti-e ma rusine? Cine esti ma tu? Un putoi de 15 ani...
- Ai grija cum vorbesti, mamaie... Cate clase ai?
- Da tu, ma, tampitule? Nu ti-e ma rusine?
- Am 13... si rasetele se intetesc, urmate de un cor de chiuituri din partea asistentei...
In fine tanti e hotarata sa nu ii mai bage in seama. Pana la coltul strazii insa a tot bombanit ceva de needucati, tate lasate si ma-sa care i-a dat sa suga...
Probabil ca dialogul nu a fost redat chiar asa cum a avut loc, dar au trecut deja 2 zile de atunci... Eu am ramas cu un gust amar dar nici nu pot sa imi stapanesc un zambet in coltul gurii... Nici baietii nu au cu ce, dar nici cu tanti nu mi-e rusine...
Ce sa mai! Asa-i de frumoasa si de colorata viata in cartierul meu... Ca imi vine sa ma mut ...

2 comentarii:

  1. Haaa, off topic : ti-am vazut reportajul de la Muzeul pomiculturii si viticulturii de la Golesti. Felicitari ! Probabil ca l-ai fi facut si fara sa-ti sugerez eu acaum cateva luni. Oricum, a fost frumos si bine realizat.

    RăspundețiȘtergere