2/13/2008

Valentine`s...


... Importat sau important, mie imi place sa il sarbatoresc pe Valentin pentru ca imi place sa iubesc si sa o spun de fiecare data cand am ocazia... am luat tot felul de sarbatori de peste tot, de la Ziua Antitutun pana la Ziua Internatioanala a Consumatorilor de ciocolata (nu stiu daca exista, dar asta mi-a stat pe degete)... De ce ne doare asa tare ca noi suntem mai smecheri decat altii si sarbatorim dragostea si pe 14 si pe 24 februaie? Pentru toti idiotii care nu cred in Valentin pentru ca e "american"... Oameni buni, Sf. Valentin a trait la Roma, adica in EUROPA! Vai de aia care vad aceasta zi superficial si o trateaza ca pe o gaselnita comerciala. Conform legendei, Valentin ar fi mutrit pentru ca ii casatorea in secret pe indragostiti. Practic, era un martir al dragostei, si nu al unei iubiri murdare, ci al aceleia marcate prin casatorie. Practic, nu e nimic american in toata afacerea asta. Unde au intervenit americanii? Ei, saracii, s-au gandit sa il omagieze pe Sf. Valentin altfel... cu inimioare sau porumbei, cu jucarii de plus si declaratii de dragoste. Asa cum noi il sarbatorim pe Sfantul Nicolae cu daruri in ghetute, asa au ales si ei sa isi sarbatoresca acest sfant prezent in calendarul catolic cu declaratii de iubire si cu daruri inedite.
Ceea ce mi se pare cel mai important este urmatorul fenomen... Noi, ortodocsii am importat aceasta sarbatoare pentru ca si noua ne place sa iubim, si nu ca sa copiem totul la indigo de dincolo de ocean. Practic, chiar daca exista si carcotasi, crestinii de toate natiile sarbatoresc Valentine`s Day? Sunt putine sarbatorile care unesc toti crestinii si ii focalizeaza spre un sentiment ata de frumos cum este iubirea... asta conteaza mai mult decat daca sarbatoarea Sfantului Valentin e traditionala sau nu...
Cat despre aspectul comercial, asta e alta macare de peste... Pana la urma si Craciunul, si Pastele strang la fel de multi comercianti in centrul orasului, nu?