4/14/2009

Ce am filmat azi

Nu, nu fac reportaj de la Simfonie. Dar am fost azi la Manastirea Bascovele. Nu va spun nimic despre aceasta, dar va povestesc despre o maicuta batrana de 89 de ani pe care am cunoscut-o astazi. E in manastire de la 20 de ani si este cu adevarat un om care emana liniste. Povestea ei este impresionanta.
Cand s-a inchis manastirea in 1959, maicuta a ramas in sat si a lucrat mai bine de 20 de ani la Centrul de Asistenta din Bascovele. Dupa 1990 tot ea a fost cea care a cerut ca Manastirea Bascovele sa fie reinfiintata. Toate acestea pentru ca i-a placut viata aceasta, langa biserica, langa manastire. Si, in plus, pentru ca i-a fost drag de locurile acestea pentru care a venit tocmai din Ardeal.
M-am simtit atat de bine in chilia aceea mica, dar plina de har si de caldura, ca nu as putea sa va explic exact in cuvinte sentimentul.Acesta este ceva care trebuie incercat...


In rest, totul a fost frumos. Cam frig si o vreme de stat la gura sobei, dar ... a meritat tocmai pentru ca am cunoscut-o pe aceasta femeie deosebita.

3 comentarii:

  1. Ai ales foarte bine aceasta manastire ca sa-ti faci reportajul. Nu stiu daca ai facut-o pentru ca ti-am sugerat eu, sau oricum o aveai in plan, dar tin sa te felicit pentru alegere. Abia astept sa-ti vad emisiunea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Inteleg perfect cum te-ai simtit acolo. Astfel de locuri sunt rupte de lumea asta nebună.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vazut, placut. Sa fie sanatoasa maicuta. Si tu sa fii sanatoasa si sa mai faci inca multe emisiuni.
    A fost interesant si reportajul de la Recea. Se vedea ca tipul acela iubea animalele.

    RăspundețiȘtergere