2/21/2009

Ma dau si eu cu parerea-mi umila de cetatean

Citeam in blogul lui Mihai Alexandrescu ceva despre mini me-ul Bisericii Sfantul Nicolae din centrul orasului. Bineinteles, ziaristul nu aproba prezenta acestui "monument".
Ca o completare la ceea ce s-a scris prin bloguri legat de aceasta macheta. Din punctul meu de vedere, nici ca se putea gasi o alta forma mai buna de a marca locul in care a fost candva o biserica. Traim intr-un oras in care arta inseamna pavele colorate ca intr-un loc de joaca pentru copii si sculpturi abstracte asezate cu susul in jos - ca sa fie in ton cu oranduirea lucrurilor de pe la noi.
Ce lipsea dintr-un centru de oras european care te face sa te uiti spre cer cand treci pe acolo? O minibiserica. Modernizarea centrului nostru nu ar fi fost altfel completa. Ne-am tras pavele, apoi fantana cantacioasa ca in marile orase ale Batranei Europe. Ne lipsea catedrala, domne, ca sa fim si noi in rand cu lumea civilizata. Asa ca ne-am facut una ... ce n-a vazut Parisul! Si stiti cum se spune, e mica, da` e a noastra...

Un comentariu: